Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zápis z první schůzky ŽP- září

29. 10. 2020

Zápis z první schůzky žákovského parlamentu

Školní rok 2019/2020

Datum: 14. 9. 2020

  1. Přivítání přítomných zástupců jednotlivých tříd – členů žákovského parlamentu a přítomných učitelů (Mgr. Lenka Zatloukalová, Jana Frydryšková)
  2. Promyslet stanovy žákovského parlamentu – zopakovat si loňské, zvážit změny nebo nechat beze změn.

                   STANOVY ŽÁKOVSKÉHO PARLAMENTU:

  • Schůzky ŽP:

Scházíme se jedenkrát měsíčně.  Schůzek se účastní vždy alespoň jeden zástupce z každé třídy (nejlépe však oba). Po schůzce vyvěsíme zápis na nástěnku ŽP (u rybiček).

  • Volby do ŽP:

Volby se konají vždy na začátku školního roku. Každá třída si zvolí dva zástupce, kteří se pravidelně schůzek ŽP účastní a o obsahu jednotlivých schůzek informují své spolužáky ve třídě.

  • Role v ŽP:

Předseda: podílí se na vytváření programů schůzky, pomáhá vést schůzky.

Místopředseda: pomáhá předsedovi s vedením schůzky a přípravou programu.

Mluvčí ŽP: prezentuje ŽP navenek, informuje o obsahu jednotlivých schůzek vedení školy, přispívá do školního časopisu.

  • Hlavní činnosti ŽP:
  • vytváření pozitivního klimatu školy
  • výměna informací mezi žáky, učiteli, vedením školy a zaměstnanci školy
  • předcházení negativním jevům, jako jsou šikana, ubližování druhým, ničení majetku školy
  • spolupodílení se na dodržování školního řádu.
  • příprava a organizace činnosti, navržených žáky jednotlivých tříd (kulturní a sportovní akce) a jejich vyhodnocování
  • řešení připomínek a návrhů žáků na lepší chod školy
  • prezentace práce ŽP na webových stránkách školy, ve školním časopisu a na školní nástěnce
  •  komunikace s dospělými- brát je jako své partnery a umožnit žákům uplatnit své dovednosti, schopnosti
  • Oblasti, do kterých ŽP nezasahuje: Nerozhodujeme o plánu učiva, školním řádu ani o hodnocení žáků.
  • Jak může člen ŽP odstoupit ze své funkce:                                                                                                O odstoupení žáka rozhoduje celý parlament. Pokud člen o odstoupení požádá, musí uvést vážný důvod. Každý odstupující si za sebe musí najít náhradu.
  • Závěr: Stanovy ponechat ve stejném znění jako v minulém školním roce (jednohlasně schváleno).                                                                                                                       
  •    Dohodnout se na názvu v letošním školním roce

Závěr: Název bude nadále „Žákovský parlament“ – jednohlasně schváleno

  •  Volba funkcí ředitel parlamentu, jeho zástupce, nástěnkáři, mluvčí

 Závěr:

ředitel parlamentu: Dominika Siváková - jednohlasně zvolena

 zástupce ředitele parlamentu:  –Eliška Nováková - zvolena

 nástěnkáři: Marie Siváková, Zuzana Siváková - jednohlasně zvoleni

 mluvčí: Rostislav Dunka– jednohlasně zvolen

  • Navrhnout zástupce z řad pedagogů jako důvěrníky ŽP

Závěr: Zástupci z řad pedagogů byli jednohlasně opět zvoleni: Mgr.Michal Zatloukal a Mgr. Martin Kunčík

  • Členové ŽP se jednohlasně rozhodli zapojit do celoškolní akce „Drakiáda“. Jelikož se v loňském školním roce setkala celoškolní akce, která proběhla pod názvem „Drakiáda“ s velkým ohlasem, rozhodli jsme se tuto akci, pořádanou pro všechny žáky naší školy, také letos zopakovat.

Úkoly pro členy ŽP:

  • Členové parlamentu informují ve svých třídách o průběhu této celoškolní akce ve svých třídách
  • Členové ŽP zajistí potřebný materiál k výrobě draků pro všechny třídy
  • Členové ŽP pomohou při výzdobě společných prostor (u rybiček). Zde budou vystaveny finální výrobky - draci

                   k640_img_2555.jpg